لزوم بازبینی در متون آموزش زبان و ادبیات فارسی با نقدی برفارسی نهم

نویسندگانمحمداکبر سپاهی
همایشپنجمین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه زبان و ادبیات ایران (با رویکرد فرهنگ مشارکتی)
تاریخ برگزاری همایش۱۳۹۷-۱۲-۱۲
محل برگزاری همایشتهران
ارائه به نام دانشگاهولایت
نوع ارائهچاپ در مجموعه مقالات
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

چکیده مقاله:

در این نوشتار با تاکید بر نیاز به بازبینی های مکرر و علمی در متون آموزشی مدارس کشور، لزوم مشارکت دادن همه فعالان تعلیم و تربیت در این امر مهم را یادآور شده ایم. برای نشان دادن وضعیت اضطراری در این مسیله، با بررسی بخش کوچکی از کتاب فارسی پایه نهم دوره اول متوسطه، سعی کرده ایم نشان دهیم که در برخی از متون درسی تا چه حد بی دقتی وجود دارد تا دلسوزان و برنامه ریزان امور به عواقب این نابسامانی بیندیشند و برای ارتقای سطح کیفی این نوع کتابهای پایه ای اقدامی موثر صورت گیرد.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: آموزش، زبان و ادبیات فارسی ، پایه نهم متوسطه